marți, 15 aprilie 2008

Frânturi de dialoguri prinse pe stradă

Dragi fideli cititori ai acestui blog, voi cei care vă treziţi în fiecare dimineaţă propulsaţi de speranţa citirii de noi articole, nu am mai scris nimic de câteva zile deoarece am fost prins cu treabă şi alergături prin oraş.
În multiplele mele peregrinări am prins, din zbor, diverse frânturi de dialoguri pe care încerc să le reproduc cu cât mai multă acurateţe:
Pe stradă, în faţa unui magazin, două femei pe la 30 şi ceva de ani:
- ... dacă locuieşti în aceeaşi cameră cu un om atâţia ani îţi dai seama că înnebuneşti... e greu...
Prin mijlocul străzii, nişte adolescenţi, români, bine îmbrăcaţi şi curăţei (aspect de copii din familii cu pretenţii):
- ... mi-am băgat p..a în morţii lor şi în familiile lor, am şi scuipat pă televizor, m-am certat cu maică-mea, frate!...
În troleibuz, un grup de pensionari al căror aspect ţipă durere, suferinţă, tortura vieţii, deznădejdea, mizeria, ura, încrâncenarea şi dezamăgirea:
- ..uite podu... uite... cred că la anu' e gata!
- e gata pă dreacu, nu au fost ei în stare să facă un drum în 3 ani şi o să facă podu...
- poate că sunt italienii care îl fac şi au interes să termine repede să meargă la altă lucrare...
- da' ce cald e în troleibuzu' ăsta... of...
- da... să ne dea Băsescu ăsta pensii mari... (rostit cu ură)
În Mega Image, la coadă, doi "tineri", el purtând o şapcă neagră cu modele cu sclipici, geacă neagră de blugi, pantaloni tip sport cu buzunare gri şi pantofi cu bot foarte lung, iar ea îmbrăcată cu un fel de pardesiu, aşa, mai "office":
Ea: Du-te, Emi, şi ia un Paris Match! (rostit exact aşa - Paris Maci)
El: Unde e?
Tonul vocilor creşte până la cel al unor solişti de operă, noi, restul magazinului fiindu-le public, împotriva dorinţei noastre:
Ea: ACOLO... UITE, PARIS MACI! DĂ ÎNCOACE SĂ ÎŢI CITESC.... HAHAHAHAH! SĂ ÎŢI ARĂT CĂ ŞTIU FRANCEZĂ!
El: IA! (şi trânteşte cu scărbă revista în coşul de cumpărături lăsat în mijlocul aleii)
Ea: Le... (ininteligibil, pronunţat cumplit).. HAHAHAHAHA!!! ŢI-AM ZIS CĂ ŞTIU, UITE, ŞTIU FRANCEZĂ!
El se îndepărtează semeţ şi foarte plin de el, ia diverse lucruri din rafturi, se uită dispreţuitor la ele şi le lasă în alte rafturi, cu scârbă.
Ea urlă după el: EMI, HAI SĂ ÎŢI MAI CITESC FRANCEZĂ, CĂ FRANCEZA E SEXY!
El: STAI SĂ ÎMI ALEG GUMĂ DE MESTECAT!.... UITE, HUBA BUBA!!!!!!!!
Ea: EMI, DOAR NU CUMPĂRĂM TOT MAGAZINU'!
El ia pacheţelul de Hubba-Bubba şi îl lasă, evident, pe alt raft... după câteva momente de gândire îşi dă seama de importanţa investiţiei şi îl ia şi îl aruncă, tot cu scârbă, în coşul de cumpărături unde mai erau o sticlă de Pepsi de 2,5 litri, o pungă de chipsuri şi două cutii de compot de ananas... cumpărau, într-adevăr, tot magazinul. Ne apropiem de casă, el priveşte atent la cumpărătorii cărora le vine răndul deja şi exclamă uşurat:
- Uite, credeam că nu primesc bonuri... da' primesc!
Ea: Primesc, Emi?
El: Da, scoate-le!
Ea scoate o foaie enormă de bonuri de masă şi încearcă să aibă o alură maiestuoasă ţinăndu-le la vedere.
Pe drumul de înapoiere spre casă, doi cetăţeni uscaţi de vreme şi de vremuri, care "vând" asigurări pe stradă, fumând mereu:
- ...azi merge.... azi nu merge....
Urmează, desigur, un scuipat pe asfalt, menit să întărească cele spuse anterior.

2 comentarii:

Anonim spunea...

domnu'-care-scrie-pe-blog,
matale gresesti, ieste oferta la dopuri de urechi si ochelari de scuba. Ajuta in cazur de genul asta. La fel si electrosocurile.

Anonim spunea...

Aşa este, dar uneori ajută mult mai mult un singur bilet de avion - doar dus...